Werde ich meine Zukunft in Salzburg verbringen?

By 7. Oktober 2016Oktober 23rd, 2016Prophezeiung, Slamtexte

Werde ich meine Zukunft in Salzburg verbringen? I woas net, vielleicht. Wird der Dialekt aussterben? Gar nicht so unwahrscheinlich, wobei, Dirndlgwandl wird’s ewig geben, und was wären die ohne Dialekt? Die kristallklaren Bergseen, die grünen Almen und freundlichen Hütten mit dem warmen Kakao, die kleinen, idyllischen Städte… Wird das so bleiben? Oder wird die Klimaerwärmung das alles verändern? Oder ein 3. Weltkrieg, mit Trump und Putin an der Spitze? Gehört Salzburg in 150 Jahren immer noch zu Österreich? Gibt es dann schon einen Weltraumflughafen, der nach Mozart benannt ist? Aber bleiben wir realistisch, was wird sich verändern? Die Berge schließen dieses Land wie einen Schutzpanzer ein, bis der IS hier her oben ist, wird es lange dauern. Vielleicht wird es Krisen geben, politische Wechsel, aber der Großteil wird gleichbleiben, es steckt zu viel Salzburg in Salzburg drin. Aber Moment, wie viel ist da nur Fassade? Wie viel von Salzburg ist nur Touristenramsch? Und werden die auch in 100 Jahren noch kommen? Das mit dem Schnee wird nimmer so gut funktionieren, es wird halt heißer, denk ich mal. Wer weiß, wie´s mal ausschauen wird, überall Schneekanonen? Aber ehrlich, ich werd Salzburg, so wie es jetzt ist, vermissen, wenn ich woanders bin, als hochbezahlter Manager hat man ja nicht so viel Zeit. Vor allem die wunderschöne Altstadt, den Salzachweg…. Lehen kann man noch etwas überarbeiten, aber sonst wär mir am liebsten, es würde immer so aussehen. Ich werd mich an meine Kindheit hier erinnern und sagen können, mei, des woan schene Zeitn, zumindest in Salzburg. Oder werd ich das gar nicht können, weil ich schon vorher sterbe? Das war auch schon genug über meine Zukunft, und bloß nicht so pessimistisch. Aber ganz ehrlich, ich hoffe fast, dass es so bleibt, wie es ist, aber das wird es nicht, das ist auch ganz gut so. Die Leute von vor 100 Jahren würden sich wundern, was sich bis heute geändert hat. Die haben vom Frieden nur träumen können, so wie wir heute vom Krieg.

Join the discussion 12 Comments

  • Heya i’m for the primary time here. I found this board and I to find It truly useful
    & it helped me out a lot. I am hoping to provide something back and help others like you aided me.

  • Its like you learn my thoughts! You seem to understand a lot approximately
    this, such as you wrote the ebook in it or something. I believe that you
    just can do with some p.c. to pressure the message home a bit, however
    instead of that, that is great blog. A great
    read. I will definitely be back.

  • Felipa sagt:

    This is the perfect webpage for anybody who really wants to understand this topic.

    You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really will need
    to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a topic that’s
    been discussed for decades. Wonderful stuff, just excellent!

  • Rusty sagt:

    Pretty portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to assert
    that I acquire in fact loved account your weblog posts.
    Anyway I will be subscribing to your feeds or even I success you access constantly
    fast.

  • Lucie sagt:

    Great article! We will be linking to this particularly great post on our site.
    Keep up the great writing.

  • Brianna sagt:

    With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism or
    copyright violation? My website has a lot of
    unique content I’ve either written myself or outsourced but it looks like a lot of
    it is popping it up all over the web without my agreement.
    Do you know any methods to help reduce content from being
    ripped off? I’d certainly appreciate it.

  • Ward sagt:

    What a information of un-ambiguity and preserveness of valuable know-how about unexpected feelings.

  • Hugo sagt:

    What’s up, always i used to check blog posts here
    in the early hours in the dawn, for the reason that
    i like to gain knowledge of more and more.

  • 먹튀검증 sagt:

    What’s Happening i am new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it
    has helped me out loads. I am hoping to give a contribution & assist different customers like its
    helped me. Good job.

  • Erik sagt:

    It’s nearly impossible to find knowledgeable people about this subject, however, you sound like you know what you’re
    talking about! Thanks

  • Concetta sagt:

    Have you ever thought about writing an e-book or guest authoring on other sites?
    I have a blog centered on the same subjects you discuss and would really like to have you share some stories/information. I
    know my viewers would value your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me
    an e mail.

  • Sylvia sagt:

    I read this post completely about the resemblance of latest and earlier
    technologies, it’s amazing article.

Leave a Reply